דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כרטיסי מסך - כשמסכי מחשב מחליפים את מסך הטלוויזיה 

מאת    [ 17/03/2010 ]

מילים במאמר: 557   [ נצפה 4523 פעמים ]

את סוף שנת 2009 יזכרו חובבי הקולנוע בזכות הסרט אוואטר, אשר היה פורץ דרך בכך שנועד לצפייה בתלת מימד. מהרגע שעלה הסרט לאקרנים היה זה עניין של זמן עד שחברות האלקטרוניקה השונות יתחילו לעבוד על טלוויזיות ומסכי קולנוע ביתיים לצפייה בתלת מימד. אחרי שאלה יגיעו אלינו לסלון, יהיה זה עניין של זמן עד שגם כרטיס מסך המחשב שלנו יהיה תלת מימד ויאפשר לנו לעבוד ולשחק בתלת מימד.

כחלק מהמאבק הבלתי נגמר בין הטלוויזיה למחשב, קיים מאבק משני בין חווית הצפייה במסך טלוויזיה לחווית הצפייה במסך מחשב. שנות האלפיים הפכו את שני המוצרים למפותחים במידה כזו, שככל שאחד מתקרב לשני, כך השני עושה הכל כדי להתרחק ממנו ולפתוח עליו פער איכותי.  כך קיבלנו מסכים גדולים ורחבים, מסכים שטוחים, מסכים שניתנים לתלייה על קיר, מסכי LCD ופלזמה.

כיצד הפך מסך המחשב למחליף של מסך הטלוויזיה?

אם בעבר המחשב שלנו יכול היה להנאות משלוש סוגים מסכים למחשב,  CGA (4 צבעים), EGA (16 צבעים),  VGA (256 צבעים) שליוו אותנו בשנות השמונים והתשעים. באמצע שנות התשעים עם התפתחות האינטרנט והמחשב, נוצר צורך במסכים משוכללים אז פותחו כרטיסי מסך (שידועים גם בשם מאיץ גרפי) משוכללים.

כרטיס מסך הוא למעשה הגורם שמקבל את נתוני התצוגה כפי שהמחשב שולח לו ומתרגם אותם לתמונה. כאן טמונה החשיבות במחשב מהיר בעל זיכרון רב, אז התמונה נקלטת מהר ובצורה איכותית. כאשר המחשב עובד לאט התמונה שתיקלט תהיה באיכות נמוכה (זו הסיבה שכאשר יש פגם בעבודת המחשב, לעיתים המסך לא משדר תמונה או משדר תמונה באיכות נמוכה).

כל תמונה במחשב היא למעשה פריימים. ככל שהכרטיס מהיר יותר והמחשב (קרי המעבד שלו) מהיר יותר, כך אפשרי להכיל יותר פריימים בשנייה. כרטיסי מסך תלת ממדים מאפשרים להכיל יותר מ60 פריימים בשנייה. משחקים רגילים מכילים חצי מהכמות.

 כל כרטיס מסך מורכב מ3 חלקים, זיכרון, מעבד גרפי, וRAMDAC. בעוד שמעבד גרפי הופך את החומר שנמצא בזיכרון לתמונה, הRAMDAC ממיר את החומר הזה למידע שהמסך ידע לקלוט.

 מי צריך כרטיס יקר?

את האנשים המתעסקים במחשבים אפשר לחלק לכמה קבוצות, אנשי מקצוע מתכנתים, גיימרים, גרפיקאים, משתמשים חובבנים ואנשי תוכן. ייתכן ויש עוד קבוצות  אך הן יותר שוליות. מבין הקבוצות האלו גיימרים וגרפיקאים זקוקים לכרטיסי מסך משוכללים, כך הם יוכלו לשחק או לעבוד בהנאה ויעילות מקסימלית.

ישנם שני כללים עבור כרטיסי מסך, הכלל הראשון, אין טעם לנסות להתקין כרטיס מסך חדש עם מעבד המחשב ישן. שכן האינפורמציה שתימסר לכרטיס לא תהיה מספיק מהירה והוא לא יצליח להפיק ממנה תועלת.

הכלל השני, אין טעם לנסות להריץ משחק או תוכנה חדשה על כרטיס ישן. מה שקובע את איכות הגרפיקה במשחק או בתוכנה זה כרטיס המסך ולא המשחק או התוכנה. קרי בעוד הראשון משפיע השני, השני לא משפיע על הראשון.  מה שיקרה אם תנסו להריץ משחק חדש על כרטיס מסך ישן זו עבודה איטית של המסך וחוסר הפקת היכולת שלו בצורה מקסימלית.

מה יש לבחון בטרם רוכשים כרטיס מסך

 ובכן, כרטיס מסך זה מוצר לא יקר (מחיר ממוצע שלו מגיע ל500 שקל, כרטיס מסך משוכלל יכול גם להגיע ל1000 שקל ומעלה). אך רצוי לבחור כרטיס שיתאים לצרכים שלכם.

לכן יש לבדוק אם הזיכרון של הכרטיס מתאים לכם, המינימום היום הוא ג'יגה אחד והוא יכול להתאים לצרכים הבסיסיים שלכם.

יציאות- היום כל מסך למחשב מגיע עם יציאות לטלוויזיה אך יש לבדוק זאת. מסכים משוכללים מגיעים גם עם יציאה לדיסק און קיי כמו טלוויזיה.

אחרי שרכשתם כרטיס מסך איכותי, נותר לכם לקנות מסך למחשב בגודל ובצורה המתאימה.

אתר תגובות הוא מדריך עסקים שמביא לכם בנוסף למאגר עסקים מלא ומעודכן גם תגובות שכתבו גולשים על העסקים המופיעים בו.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב